AGENDA-SETTING OG PRESSE

At sætte agendaer betyder at vide, hvor man vil henad på den lange bane og sørge for med klare mål, kommunikation, dialog og relationsbearbejdning at drive omverdenen derhen. Det gøres typisk både via de indre linjer, til særlige målgrupper og i medierne, som jo er en genre i sig selv:

Der findes jagthunde, vagthunde, skødehunde og puddelhunde blandt repræsentanterne for pressen. Langt de fleste journalister er dog dygtige, gode fagmennesker, som har travlt med både at finde de gode historier til deres publikum og få produceret materiale i en lind strøm. For mig handler samarbejdet med pressen om at skabe win-win frem for spin. Det kræver lidt ekstra, men giver gode resultater og troværdighed.

Jeg har arbejdet proaktivt med presse og sociale medier i over ti år og kender såvel produktionsforhold som journalister på rigtig mange medier, både i Danmark og internationalt. Blandt nogle af de store projekter, jeg har været presseansvarlig for, er Sharing Copenhagen – European Green Capital 2014,  The Greatest Debate on Earth for DR i samarbejde med BBC World News under COP15. Cykel-VM i København i 2011. Og CSR Awards 2013 med Kofi Annan. Derudover har jeg igennem årene arbejdet med hundredvis af presseopgaver for mange forskellige afsendere.

Som corporate konsulent i bl.a. Københavns Kommune, Danmarks Radio og Wonderful Copenhagen har jeg også arbejdet en hel del med kritisk presse og agendasetting. Det har jeg altid gjort med stor succes, bl.a. fordi jeg respekterer fakta og mine samarbejdspartnere i medierne.